Zabieram Cię w orientalną podróż....znajdziesz tutaj inspiracje i pomysły na łączenie znajomego rękodzieła ze Wschodnimi inspracjami, lecz nie tylko...

Let me take you in the Oriental Journey...You`ll find here mixing of Western craft ideas with Eastern inspiration, but not only....

wtorek, 9 czerwca 2009

kurs-laleczka japońska cz. II

Część druga kursu prezentujacego jak wykonanać dość podstawową  laleczkę, której forma może posłużyć jako punkt wyjścia do własnych kompozycji, swobodnych przekształceń oraz wariacji na temat. Jest to przykład zaawy papierem z wykorzystaniem składania jako metody formowania.

W odróżnieniu od możliwości metody nazywanej przeze mnie  wycinankową, w której wszystkie elementy są bardzo precyzyjnie docinane i sklejane w całość niczym witraż.

Zajmę się teraz wymodelowaniem pasa obi wraz z górną szarfą obiage i sznurem obijime opasującym obi, zielonym płaszczykiem haori oraz stworzeniem głowy i fryzury postaci.































W ten sposób w grubo ponad pięcdziesieciu zdjęciach udało mi się udokumentować podstawy mojego hobby.

A poniżej przykład innej postaci, która została wykonana wg tej metody:

3 komentarze:

  1. hmmm...a ja mam troche inne kimona...miałam w rękach orginalną japońska, papierową -można powiedzieć zakłądke i podpatrzyłam, i wykorzystałam do pracy z dziećmi -jesli jesteś zainteresowana, to mogę ci przesłać zdjęcia e-mailem?:) pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędnie piękne rzeczy robisz!!!
    Nie wyobrażałam sobie jak to może być skomplikowane

    OdpowiedzUsuń
  3. This is gorgeous! I needed an idea for a kimono card, and then I found your tutorial and had to try!
    My friend loved her kimono birthday card, so thank you for giving me the idea!
    If you wish to see it, you can find it here:

    http://myborderlands.blogspot.it/2013/04/bigliettini-per-il-compleanno-2.html

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za miłe słowo/thank you for kind comment: