Zabieram Cię w orientalną podróż....znajdziesz tutaj inspiracje i pomysły na łączenie znajomego rękodzieła ze Wschodnimi inspracjami, lecz nie tylko...

Let me take you in the Oriental Journey...You`ll find here mixing of Western craft ideas with Eastern inspiration, but not only....

sobota, 23 maja 2009

Mała maiko

***

A jednak udało mi się przygotować coś małego ciemną nocą, echh....maiko są wdzięczne i nie tak pracochłonne, jak gejsze w dawnym wielowarstwowym, nonszalanckim stylu  rodem z drzeworytów ukiyoe...

Maiko, czyli młode gejsze praktykantki, to barwne motyle ostatnich dzielnic  tzw. świata wierzb i kwiatów jak określana jest ta branża w Japonii. Długie rękawy barwnego i niezwykle strojnego kimona furisode i niezwykle efektownie zawiązany pas maru obi (4-5 metrów długości) z jego końcami swobodnie zwieszającymi się do kostek to najbardziej typowe elementy pozwalajace rozpoznać maiko w tym jednolitym wydawałoby się cechu. Nic bardziej mylnego, każdy kolejny etap edukacji i przejścia do kolejnej warstwy hierarchii odznacza się pewnymi zmianami w stroju i uczesania, kolorystyki, sposobu wiązania obi. Moja maiko to minarai, czyli dziewczynka dopiero przystepująca do nauki zawodu.

Wykorzystałam mój niedawny e-bayowy zakup zza wielkiej wody-czyli Hero Art soft blossom shadow ink. Jest wspaniały...


4 komentarze:

  1. niesamowicie delikatna...
    piękna...

    OdpowiedzUsuń
  2. love the little details...these are quite lovely. how long does it take you to make one?
    also, do you sell them? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest piękna, jak wszystkie Twoje cudeńka, które skrycie podglądam... A jeśli chodzi o farbki, to te w których już zdążyłam się zakochać to najzwyklejsze akwarelki Koh-I-Noora. Ja kupiłam je w lokalnym sklepie, który ma je też wysyłkowo:

    http://www.papiera4.pl/farby-akwarelowe-kohinoor-24kol-p-6644.html?osCsid=23d8ad49de1c11853d43bcb5a73bfdb3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie zagrał ten stempel w tle.Myślę,że będziesz go często wykorzystywać, ale bez niego czy z nim, zawsze będzie subtelnie i pięknie.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za miłe słowo/thank you for kind comment: